zomerkamp2014.reismee.nl

Woensdag 27 aug

Goedemorgen allemaal. Het vergeten nieuws van de afgelopen dagen:
- de oudste dames hadden een grote kikker in hun badruimte. Wij als leiding stelden voor om hem te kussen, want het zou zo maar eens een knappe prins kunnen zijn. Daar vonden de dames de kikker te groot en te eng voor. Dus Anouk en Imre deden hun best om die kikker naar buiten te krijgen zonder bij die kikker in de buurt te komen. Een soort instralen dus, maar dat werkte niet echt. Gelukkig kwam Sam toen terug van een bezoekje aan de heren, ze pakte de kikker in een keer op, maar in plaats van hem te kussen zette ze hem zo de deur uit. Dat belooft wat voor haar toekomstige vriendjes.
- Ingmar heeft wel eens zijn arm gebroken toen hij van een huis van 36 meter hoog afsprong. Is misschien niet helemaal waar, maar ik heb zelden iemand zo gedetailleerd een verhaal horen vertellen.
- Fenny en Jet boffen. Ze zitten met allemaal fris ruikende en er strak uitziende mannen aan tafel. Ze hebben gisteren allemaal haren gewassen en vanochtend bijna allemaal de gelpot geplunderd. Misschien iets te, maar Pelle kan echt nog een puntje zuigen aan die kapsels.
- de oudste dames hadden met zijn zevenen taart gekocht. Maar hoe snij je dat nou toch eerlijk op? Daar bedacht Centaine op dat het dan maar in achten moest en dat de leiding dan ook een stukje had.
- Christiano heeft trouwens gedanst voor Centaine, die kan daar waarschijnlijk nachten lang niet van slapen.
- Bradley is er achter gekomen dat er meisjes mee zijn, op kamp. Best snel, zo na drie dagen.
- het is woensdagochtend en de zon schijnt. Alle kinderen vragen zich af wat dat lichtgevende ding is, ze kunnen zich niet herinneren zoiets eerder gezien te hebben...
-Sipke heeft een shirt waarop staat Make Some Noise. Elke keer dat hij bij Hans in de buurt komt doet Hans dat. We denken dat Sipke dat shirt niet vaak meer aandoet wanneer die idiote Hans in de buurt is.
- we hebben een slaapwandelaar. Wie dat is weet ik niet, maar hij schijnt rare dingen te doen.

Vanochtend was het douanespel. Dat spelen we weer eens met een ander aantal deelnemers. Niet alleen vereert Leo ons met een bezoek, ook zijn Merel en Pien vanochtend aangekomen en is Arthur richting huis gegaan omdat hij naar een groot feest moet: hij gaat met zijn ouders vier jaar naar Engeland waar zijn vader voor M&M's gaat werken. Hadden we dat maar eerder geweten, was mooie sponsoring geweest ;-) Tijdens het douanespel gebeurden rare dingen. Nadat Imre als een gek door het bos was gerend kwam ze aan aan de andere kant en haalde ze het overgebrachte briefje tevoorschijn waarop "Mees den Ouden" stond. Dat lijkt op mensensmokkel, maar was dus niet van ons spel want dat zijn briefjes met geldbedragen of 10 kilo goud, maar hoe ze er wel aan kwam was haar echt een raadsel.

Sven, onze jongste deelnemer, doet ook mee. Mike loopt met hem mee en zegt "Sven, we moeten een briefje verstoppen" waarop Sven op een boom wijst en zegt "daar". Toch lukt het Sven en Mike om een briefje over te brengen al moest Sven wel een beetje inhouden omdat Mike hem anders niet bijhield.

Nadat de startfluit heeft geklonken schiet Melissa uit de startblokken waarop Caroline roept "Melis, doe eens normaal, wacht op mij". Een hardlopende Melissa, dat we dat nog meemaken.

Na een pannenkoekenlunch vertrekt de hele bende naar het grasveld voor de zeskamp. Ook die is weer in filmsferen met spellen als zwerkbal, Beauty en de Beast opruimactie en Sneeuwitjes kasteeljagen. Veel spellen met veel verschillende winnaars. Kijk vooral naar de foto's om te zien wat er allemaal werd gespeeld. Let dan svp ook op de blauwe lucht op de achtergrond, die hebben we er echt niet in gephotoshopt.

's-Avonds bbq. Het weer blijft perfect, de kinderen zijn vrolijk en er wordt echt goed gegeten. Nadat alle kinderen hebben gegeten nemen Anthony en Joshua de vleeshandel over en wordt er voor het eerst tijdens een zomerkamp door kinderen gekookt voor de leiding. Echt perfect, wij hebben nog nooit zo rustig en relaxed gegeten als vanavond.

Na het opruimen was het tijd voor het dierengeluidenspel. 8 dieren in het bos en groepjes kinderen die die dieren moeten vinden door het geluid dat die dieren maken. Een kwakende kikker, een hinnikend paard, een mauwende kat, een ooh-ooh-ende Aaplyssa en nog 4 van dat soort beesten. Volgens Richenna klinkt de kikker als een krolse kikker, nu heeft ze gelukkig omgekeerd nachtblinde ogen, dus ze ziet alles in het donker. Is voor haar groepje wel fijn. Floor is het trouwens snel zat dat andere meiden haar een hand willen geven omdat het eng is in een donker bos. Dat vindt ze maar flauwekul. Maar dat is logisch, want Floor is in augustus tenslotte al zeven geworden.

Na terugkomst werd en gedoucht en ging iedereen richting het bed. Morgen is tenslotte eftelingdag en daar moet je schoon voor zijn. Anders zitten de mensen in het karretje achter je in de stank. We hebben trouwens ook Rowan bij ons. Een vriendje van Nikki. Die is met naar bed gaan echt geweldig. Hij doucht als eerste, poetst zijn tanden vrijwillig, laat zich zonder probleem controleren op teken en ligt al te slapen voordat de andere mannen in bed liggen. Of dat thuis ook zo gaat weten we niet, voor ons is het de ideale kampganger want overdag merk je ook helemaal niets van hem behalve dat hij fanatiek meedoet aan alle spellen.

Chantal

Bedankt weer voor het verslag. Genieten!

Sharmila

Wat fijn om te lezen dat ik een ideale zoon heb. (Rowan) We missen hem ontzettend. Oma en ik hebben de verstuurde kaarten ontvangen. Helemaal blij mee. Fijne laatste dagen nog. Groetjes aan Rowan