zomerkamp2014.reismee.nl

donderdag eftelingdag

Donderdagochtend worden we vroeg wakker. Vandaag staat de Efteling op het programma en daar willen we de hele dag van genieten. Dat betekent om 8 uur ontbijt en lunchpakketjes maken, de meest geliefde envelopjes van het jaar uit te delen en om 9 uur wandelend richting de Efteling om er om 10 uur te zijn. Nu had Dennis aan Melissa beloofd dat we met de bus zouden gaan wanneer er 80 deelnemers zouden zijn. Melissa en Caroline waren daarop een waar app, sms en Facebook bombardement gestart om er kinderen bij te krijgen. Ook uit Utrecht kwamen er nog wat dames en heren bij en uiteindelijk bleek dat precies gelukt te zijn. Dennis is een man van zijn woord, dus tegen alle verwachtingen in kwam er om 9 uur ineens een bus voorrijden. Niet lopen, om half 10 door de ingang en om 10 uur liepen we al naar binnen bij Droomvlucht, Vogelrok, Python, Joris en de Draak en nog veel meer attracties. Dat was dus een mooi begin van de dag. Verder zo maar wat belevenissen:
- Hans mocht met Fenny in de Vogelrok. Niet dat Fenny daar veel van weet, want vanaf het begin heeft ze met haar ogen dicht en haar handen voor haar ogen gezeten.
- Hubert ging voorin in de Joris en de Draak en ving door zijn lengte al het water op voor de kinderen die achter hem zaten.
- Bradley kreeg een bandje dat de hele dag aangaf dat hij 1,20 lang is en hij is daarmee ondanks zijn 1,17 in echt elke attractie geweest.
- verbazingwekkend veel kinderen zijn in veel attracties geweest. Zo ging Merel zonder enig probleem in Villa Volta en de Piranha en ze vond het nog leuk ook! Marloes deed de Joris en de Draak, zat helemaal stil en zei bij het uitstappen "dit is vet". En zo kunnen we nog wel 63 namen noemen.
- Richenna heeft van de dames van 15 een spoedcursus overgeven met lang haar gekregen. Niet dat ze heeft overgegeven (al waren 6 draaimolens na een patatje wel wat veel), maar je kan het maar weten.
- vandaag is Eelco op bezoek. Een echte arts en daar werd dankbaar gebruik van gemaakt.
- Tobias kocht een fantastisch ijsje met slagroom. Hij was zo druk met het aan iedereen laten zien dat hij niet doorhad dat het begon te smelten en pas nadat er een enorme klodder op zijn schoen was gevallen begon hij met eten. Dat was daarna toch nog groot genoeg dus hij vond het gelukkig niet erg. Hij had dat ijsje trouwens wel gratis kunnen krijgen, want na zijn reclame hebben we nog veel meer ijsjes voorbij zien komen.
- Anthony heeft een memorystick met foto's gekocht. Voor 20 euro kun je 15 actiefoto's die in attracties worden gemaakt op een stick laten zetten. Ze staan inmiddels samen met de foto's van de stick die Remco heeft gekocht en een paar foto's van telefoons op de site, maar het zijn voor ons doen om die reden dus wel veel foto's van dezelfde jongens en Jet.
- een van de kinderen vroeg of ze naar George en de Draak gingen. Mike heeft daar verder echt geen grap over gemaakt....
- Pim is helemaal niet moe maar opstaan van een stoel wil niet meer lukken.
- iedereen was mooi op tijd toen er verzameld moest worden.
- we hadden een gezellige buschauffeur.
- Julie en Caithlin hebben een fantastisch gevecht geleverd. Allebei een plastick ijslepel in de mond en de lepel uit de mond van de ander proberen te tikken. Gaat volgens ons nooit lukken, dus misschien dat ze zaterdag zo uit de bus stappen.
- Jet is zich een ongeluk geschrokken. Ze liep in een winkel naar buiten om Ingmar te halen om mee te kiezen welke kleur bal leuker was, maar had dus nog niet afgerekend zodat het alarm afging.

Verder hebben we dit keer op de Efteling gegeten. Dennis had daar een schoolreisprijs met een schoolreisarrangement voor elkaar gekregen. Doet de Efteling normaal gesproken nooit, maar voor dit keer en omdat we al zoveel jaren komen wilden ze een uitzondering maken. In dat arrangement zat een patatje met, een drankje en een snack, dat werd 's-avonds op een terras in het zonnetje lekker opgegeten. Leuk was ook dat veel kinderen vroegen of ze hun portemonnee mee moesten nemen, ze nemen dus niet vanzelfsprekend aan dat echt alles voor ze is en wordt geregeld. Daarna kon iedereen vervolgens weer het park in, want de bus zou ons pas om kwart over 8 weer oppikken. En toen bleek de bus helemaal geweldig te zijn, want om 8 uur begon het te regenen en precies toen we in de bus zaten viel er weer eens veel water naar beneden. Na het niet heen en weer hoeven lopen, het mooie weer overdag, de snelle en warme frietjes en de makkelijke kinderen maakte dat de dag echt helemaal goed. Vanuit een lekker warme en droge bus naar de regen kijken waar je anders doorheen had moeten lopen.....

Inmiddels is het precies 21:49 en hebben we shocking moments achter de rug. Als goede Rotterdam-Zuidse sportclub hebben we net de wedstrijd van Feyenoord op groot scherm gekeken en na 3-0 voor, 3-3 en in de laatste minuut 4-3 winnen is de boel hier net ontploft. Davey juichte het allerhardst, want die zag en weer een ellendige avond aankomen met allemaal FC Utrecht-supporters op een slaapzaal, maar nu kan hij tenminste met een greins aan ze vragen bij wie Utrecht in de poule zit in de Europacup.

We lezen de reacties op de verslagen en foto's natuurlijk ook. Rowan is echt helemaal ok, weet dat wij hem na deze week weer veel langer moeten missen. Verder hebben we de foto van het zusje van Nikki met de kaart van Nikki gezien, ze is bijna weer thuis hoor. Voor Lennart geldt wat voor heel veel kinderen geldt: je merkt niet dat hij er is. Niet dat hij niet meedoet of dat je hem niet ziet, want Lennart is hier van het slag dat elk spelletje wil winnen, maar wel omdat hij gewoon zijn gang gaat zonder gekkigheid of dommigheid uit te halen.

Iedereen onder de tien gaat nu richting bed, iedereen boven de 12 en een paar dispensatiegevallen gaat nu nog op pad voor dodende straal, de tussenliggers zijn een spelletje aan het spelen, maar voor vandaag was dit het weer even, tot morgen.

Renata

Wat super gaaf Bradley!!!!
dat je een bandje had van 1,20 lang en papa en mama maar zeggen volgend jaar mag je echt overal in!
Wel heel stoer dat je overal in bent geweest, we hadden niet anders verwacht stoere bink.
heelveel plezier nog vandaag!

Rutger

Wat een topdag! Mooi weer en weer goed geregeld door jullie, bus schoolreis eten. Geweldig.
Dank voor het verslag

Belinda

Wat een superdag. Leuke foto's en fantastisch verhaal van Jet en het alarm. Ze zullen wel geschrokken zijn. Zich van geen kwaad bewust.
Een hele uitdaging denk ik om een enthousiaste groep kinderen bij elkaar te houden. Knap hoor!

cisca

volgens mij was het een geweldig leuke kampweek!

Ulrich

Wat een superdag! Hopelijk vandaag ook, ben benieuwd naar de laatste nieuwtjes.
Wij beginnen Lennart wel te missen hoor; wij merken vaak wel heel goed dat hij er is :-)